Twitter - Massekommunikation på 140 tegn!

cover Vi er stolte af at kunne afsløre at vi udgiver den første danske bog om Twitter! Det har været en hektisk proces, siden vi d. 25. marts 2009 fik fremlagt den fantastiske idé af Jesper Bove-Nielsen direktør for forlaget Libris - vi gik i gang dagen efter.

Bogens forfattere er Natasha & Jacob Friis Saxberg alias @nfsaxberg og @webjay, partnere privat og i firmaet Webcom, der siden 1996 har arbejdet på spydspidsen af den digitale udvikling med web som omdrejningspunktet for deres web startups og opgaver for større danske virksomheder.

Bogen henvender sig til Business Professionals som er bekendte med sociale web tjenester som LinkedIn, Facebook med flere. Bogens formål er at introducere læseren til værdien bag værktøjet Twitter, som for mange ved 1. øjekast kan virke banalt, med 140 karakter mikroblog beskeder som broadcastes ud til alle der har lyst til at læse dem.

Den samme virkning havde Internettet, og e-mail også da det kom frem, hvordan skulle noget så banalt kunne have så stor påvirkning på måden vi arbejder og kommunikerer på. Men netop fordi rammen er så enkel er mulighederne uanede uanset om man er privatperson, politiker, virksomhed eller anden organisation der ønsker at kommunikere og opnå viden fra den verden der omgiver os. Twitters verden er global, vågen 24 timer i døgnet med nye tweets hvert sekund, der beriger os med alverdens temaer, viden og vinkler som vi ikke tidligere har haft samme adgang til.

Bogen blev til med 140 km. i timen, på halvanden måned var råmaterialet klar og processen har været intenst men berigende. Jacob som bl.a. er stifter af Skandinaviens største IT community Eksperten, har med sin tekniske baggrund sikret at de teknologiske muligheder er repræsenteret. Natasha har arbejdet et årti i store organisationer nationale som internationale, med rollen som forandringsagent og leder indenfor teknik, innovation og web 2. Denne viden er med bogen blevet omsat så enkeltpersoner og virksomheder kan integrere Twitter med deres eksisterende processer, strategi og ikke mindst så de mennesker der skal arbejde med Twitter til daglig oplever den forskel 140 karakterer kan have på deres hverdag.

Bogen gengiver en række cases på hvordan virksomheder i ind- og udland har formået at anvende Twitter til blandt andet innovation, markedsføring, kundeservice og rekruttering. Vores håb er at bogen er med til at skabe endnu flere cases i danske virksomheder for hvordan man ved hjælp af åbenhed, deling og deltagelse kan imødekomme transformationen mod organisationen 2.0. Twitter er blot et simpelt værktøj men det repræsenterer et paradigmeskift for den måde vi kommunikerer på. Som ny i Twitter land byder vi dig velkommen og ønsker dig en god og givende rejse!